Εκτύπωση PDF
  • Το τέλος της πρώτης ημέρας

    Έχετε καταφέρει να μείνετε χωρίς τσιγάρο όλη την ημέρα. Αυτό είναι εκ των πραγμάτων μία μεγάλη νίκη. Έχετε δείξει πως μπορείτε να είστε ανεξάρτητος και όχι υπόδουλος στη βλαπτική συνήθεια του καπνίσματος.

    Αν αισθάνεστε ανήσυχος, αν φοβάστε ότι μπορεί να μην αντέξετε για πολύ καιρό την πίεση που αισθανθήκατε να ξανακαπνίσετε, σκεφθείτε ότι έχετε ήδη πίσω σας την πιο σκληρή ημέρα. Σκεφθείτε επίσης ότι ο στόχος σας δεν είναι πώς θα αντέξετε μία εβδομάδα, αλλά το να μείνετε άκαπνος το επόμενο 24ώρο. Και αυτό είναι εύκολο, γιατί ήδη έχετε περάσει ένα χωρίς να καπνίσετε.

    Δώστε, λοιπόν, συγχαρητήρια στον εαυτό σας. Ευχαριστήστε την οικογένειά σας για τη βοήθεια που σας πρόσφερε ως τώρα.

    Πριν κοιμηθείτε μην ξεχάσετε να διαβεβαιώσετε τον εαυτό σας ότι και τη επόμενη ήμερα θα τα καταφέρετε.

  • Οι πρώτες ημέρες μετά την διακοπή

    Συγχαρητήρια! Είστε ήδη ένας πρώην καπνιστής. Αυτό που φοβόσαστε ότι δεν θα το επιτύχετε το έχετε ήδη επιτύχει.

    Έχετε πλέον αντιληφθεί πως η ζωή μπορεί να συνεχιστεί χωρίς καπνό, σίγουρα αντιμετωπίσατε δυσκολίες, αλλά καταφέρατε να τις ξεπεράσετε.

    Από εδώ και πέρα τα συμπτώματα από τη στέρηση της νικοτίνης θα είναι συνεχώς πιο ελαφριά, θα εμφανίζονται σε αραιότερα χρονικά διαστήματα και το μυαλό σας θα αρχίσει να απαλλάσσεται από τις σκέψεις και τις αγωνίες σας γύρω από το τσιγάρο.

    Όλες οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι σημαντικότερες ημέρες για την επιτυχία της διακοπής βρίσκονται στις πρώτες εβδομάδες.

    Οι προσπάθειές σας και η επαγρύπνησή σας πρέπει να συνεχίζουν αμείωτες. Μπορεί να αισθάνεστε πολύ καλύτερα και οι πιέσεις και αγωνίες σας να έχουν ελαττωθεί, αλλά παράλληλα αρχίζει να χαλαρώνει και η αποφασιστικότητά σας να μην καπνίσετε.

    Πολλοί καταφέρνουν το δυσκολότερο, που είναι η πρώτη εβδομάδα, αλλά ορισμένοι χάνουν τη μάχη και αρχίζουν να ξανακαπνίζουν τη δεύτερη εβδομάδα. Γι' αυτό χρειάζεται προσοχή:

    • Συνεχίστε, μέχρι να συμπληρωθεί ένας μήνας, να προσαρμόζετε τη ζωή σας σύμφωνα με τις συμβουλές που σας έχουν δοθεί για την πρώτη ημέρα.
    • Να θυμάστε κάθε φορά που σας έρχεται η επιθυμία για τσιγάρο τα 6 Α της αντίδρασης σας:
      • Αναμείνατε για λίγο, η επιθυμία να καπνίσετε θα περάσει σύντομα.
      • Αναπνεύστε βαθιά, τρεις με τέσσερις φορές. Αυτό θα σας χαλαρώσει.
      • Απασχολήστε το νου και τα χέρια σας. (Παίξτε στα χέρια σας ένα μολύβι, ένα κομπολόι, μία ελαστική μπάλα).
      • Ασχοληθείτε με κάτι άλλο, (με μια υπόθεση ή κάτι που συμβαίνει ή υπάρχει γύρω σας).
      • Απολαύστε το νερό, πίνοντας τακτικά και γουλιά- γουλιά.
      • Ανασύρατε από τη μνήμη σας τις άσχημες ημέρες που σας ταλαιπωρούσε η καπνιστική συνήθεια, σκεφθείτε την επιθυμία σας να απαλλαγείτε, τις μάχες που δώσατε και το πόσο έχετε χαρεί που απολαμβάνετε τη ζωή χωρίς καπνό.

ΠΗΓΗ: Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία.