Εκτύπωση PDF
  • Να έχετε στο μυαλό σας πως ο σκοπός σας είναι να μην καπνίσετε σήμερα

    Μη βασανίζετε το μυαλό σας για το πώς θα αντέξετε χωρίς τσιγάρο για μια εβδομάδα ή για μήνες. Το μόνο που πρέπει να σας απασχολεί και είναι ο στόχος σας είναι να περάσει η ημέρα χωρίς να καπνίσετε.

  • Περιποιηθείτε την εμφάνισή σας

    Μη ξεχάσατε, κάποια στιγμή να πάτε στο κουρείο/ κομμωτήριο για να περιποιηθείτε ακόμα περισσότερο την εμφάνισή σας. Όταν στη συνέχεια της ημέρας- αλλά και της επόμενης- αισθάνεστε πίεση για να καπνίσετε, ακολουθήστε τις ιδιαίτερες οδηγίες που ακολουθούν παρακάτω και ενεργήστε πάντοτε με αποφασιστικότητα.

  • Ελαττώστε την κατανάλωση καφεΐνης

    Όταν σταματήσετε το κάπνισμα, η καφεΐνη που βρίσκεται στον καφέ, στις cola, και στο τσάι μπορεί να γίνει πιο ισχυρή και να σας δημιουργήσει περισσότερο άγχος και ένταση. Γι' αυτό είναι φρόνιμο να ελαττώσετε την ποσότητα καφεΐνης που πίνετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να ελέγξετε καλύτερα μερικά από τα συμπτώματα στέρησής σας και ιδιαίτερα την πίεση να ανάψετε ένα τσιγάρο.

  • Να πίνετε άφθονο νερό ή φυσικούς χυμούς

    Πίνετε νερό (έχετε μαζί σας ένα μικρό μπουκαλάκι νερό) κάθε φορά που νιώθετε πως θέλετε να καπνίσετε. Γενικά πίνετε πολύ νερό, βοηθά στην απομάκρυνση των "τοξινών" από το σώμα.

    Καθώς η αίσθηση της γεύσης επανέρχεται απολαύστε φυσικούς χυμούς (τους οποίους μπορείτε να φτιάξετε και μόνοι σας). Πιείτε τους σταδιακά, γουλιά- γουλιά απολαμβάνοντας πλήρως την γευστική αίσθηση που σας προσφέρουν.

  • Προσέξτε το φαγητό σας
    • Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά
    • Αποφύγετε τις λιπαρές τροφές. Καθώς ο μεταβολισμός σας θα μειωθεί λίγο χωρίς τη νικοτίνη, μπορεί να πάρετε μερικά κιλά, ακόμα κι αν τρώτε τις ίδιες ποσότητες τροφών όπως πριν διακόψετε το κάπνισμα.
    • Προτιμάτε τα φρούτα, λαχανικά και χόρτα.
    • Απασχολήστε το στόμα σας και αναπληρώσετε το τελετουργικό του καπνίσματος με το μάσημα μιας τσίχλας ή πιπιλίζοντας ένα ραβδί κανέλας.
    • Επιμηκύνετε το χρόνο των γευμάτων σας, τρώγοντας αργά και μασώντας καλά τις τροφές...
    • Μετά από το γεύμα, πιείτε ένα φλιτζάνι αρωματικό τσάι ή άλλο αφέψημα (αν σας αρέσουν).
  • Τροποποιήστε τις συνήθειες σας
    • Στην αρχή της προσπάθειας διακοπής, αλλάξτε τη ρουτίνα σας. Ιδιαίτερα εκείνη που σχετίζεται με το κάπνισμα. (Αποφύγετε την πολυθρόνα που συνηθίζατε να ξεκουράζεστε αλλά και να καπνίζετε. Φάτε σε ένα διαφορετικό δωμάτιο από το συνηθισμένο. Χρησιμοποιήστε μια διαφορετική διαδρομή για να πάτε στη δουλειά).
    • Για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, σταματήστε να εμπλέκεστε σε καταστάσεις και να βρίσκεστε σε μέρη που τα έχετε συνδέσει με το κάπνισμα.
    • Απασχολείστε το μυαλό και το σώμα σας όλη την ημέρα. Προγραμματίστε τις δραστηριότητές σας έτσι που να μην υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν χρονικές περίοδοι που να μην έχετε τι να κάνετε και να βαρεθείτε.
    • Κρατήστε τα χέρια σας απασχολημένα. Η συνήθεια με το κομπολόι μπορεί να βοηθήσει. Αν δεν σας αρέσει, χρησιμοποιήστε μια μικρή ελαστική μπάλα ή ένα μπρελόκ. Γενικά "δώστε" στα χέρια σας κάτι να κάνουν.
    • Επιλέξτε να βρίσκεστε σε μέρη που δεν επιτρέπεται το κάπνισμα.
    • Μην ενδώσετε "για ένα μόνο" τσιγάρο. Η προσπάθειά σας δεν μπορεί να διακοπεί. Μην καπνίσετε ούτε μία ρουφηξιά!
  • Ασκηθείτε

    Συμπεριλάβετε στο ημερήσιο πρόγραμμά σας χρόνο αρκετό για να γυμνάζεστε (να κάνετε περίπατο, να συμμετάσχετε σε αθλητικές δραστηριότητες, να κάνετε κηπουρική κ.λ.π.).

  • Συμπτώματα στέρησης

    Ο οργανισμός του καπνιστή που έχει εθιστεί στην νικοτίνη απαιτεί να έχει στη διάθεσή του μία συγκεκριμένη ποσότητα αυτής της ουσίας. Αυτό το ρυθμίζει ο καπνιστής με τον αριθμό των τσιγάρων που καπνίζει, με το πόσο βαθιά ρουφά τον καπνό και από το τι είδος καπνού προτιμά. Όταν διακόψει ή ελαττώσει το κάπνισμα (και επομένως στερηθεί ο οργανισμός την ποσότητα νικοτίνης που χρειάζεται) προκαλούνται για σύντομο χρονικό διάστημα μια σειρά από σωματικά και ψυχικά συμπτώματα. Αυτά τα συμπτώματα είναι εντονότερα τον πρώτο καιρό μετά τη διακοπή του καπνίσματος, ελαττώνονται δε με την πάροδο του χρόνου.